Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2020 03:27 - Лидерът на СДС – Варна: ТИМ ме заплашваха, шефът на полицията ген. Василев поиска публичност вместо да разследва
Автор: prehoda1 Категория: Политика   
Прочетен: 1251 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 https://transitionstories.eu/yanko-stanev-za-tim/

Костов ни каза: „властта трябва да се консумира“!

Лидерът на СДС Варна Янко Станев е бил заплашван от варненската групировка ТИМ. Това сподели той в интервю за „Истории от прехода“. Въпреки че е сигнализирал тогавашния директор на Национална служба полиция и бивш шеф на СДВР ген. Васил Василев за заплахите, той го е посъветвал да даде публичност на случая, но така и не е последвало разследване. „Сегашните олигарси са продукт на ДС, има няколко автентични, но въпреки това без подкрепа не може. Ето Кирил Домусичев е авангардист, аз го признавам. Развива строителство, изнесе бизнеса си и в чужбина, но без подкрепа няма как. Понеже спомена за ТИМ. Аз съм един от хората, които така се е озъбвал на ТИМ на оперативки и са следвали заплахи за живота миТогава бях шеф на СДС Варна и казах на ген. Василев. Той ми отговори: „нищо не можем да направим, дай публичност“! Да стана аз, който имам 200 години род (от които всеки един е бил с чест и достойнство) и да  се оплаквам, че някой ме заплашва? Глупости! Слагам и аз пищовите на гъза и каквото стане! Както казваше Марин Митев: „Янко Станев може да е всякакъв, но ще застане“. Никой не ми е посегнал и съм спечелил уважението на тези, които са ме заплашили. А защо заплашват ли? Защото някой ги е оставил да ме заплашват! Защото генералът (бел.ред. главният секретар на МВР по това време ген. Василев) ми вика дай публичност….Не ми казва ще ги разследваме…. Сигналът е личен!“ , обясни Станев.

Лидерът на СДС Варна сподели още, че на първото заседание на партията във Варна тогавашният нов премиер на страната и лидер на десницата Иван Костов е заявил пред всички делегати, че: „властта трябва да се консумира!“. „Това, което се случи през 1997 – 2001 г., беше цената на споразумението за предаването на властта – да не се закачат червените, които бяха виновни за фалита на държавата. Когато Костов ни събра за първи път през 1997 г. аз напуснах събранието. Бяхме в дом 6 на курорта „Слънчев ден“. Знаете ли кои бяха първите му думи? „Властта трябва да се консумира!“ Хаптали като мен, които бяха в политиката от 6-7 години и живееха в гарсониера във „Владиславово“ с бизнес…. Не можах да издържа и си тръгнах – няма смисъл този човек да дойде и да ми каже, че властта трябва да се консумира, а аз от 1990 г. съм кмет. Много сори, освен това казано по варненски не съм „балък“, нито той ми е „аверче“. Като чух това и заминах. Тази философия е философия на властта на всяка цена. Да упражняваш властта на всяка цена в тази рухнала държава… Аз бях на първото съвещание на служебното правителство на Стефан Софиянски в Разград. Да ви кажа кои бяха четирите проблема, които обсъждахме на масата (двама районни кметове от България, 7-8 кмета на големи градове и министърът на финансите). Първи проблем – няма жито, чакаме да дойде от Полша един кораб с жито.  Няма гориво – чакаме един танкер. Няма лекарства…. И аз слушам и се питам каква е тая държава? И Стефан стои завалийката. Това е чудовищно и ти прощаваш на тези, които са направили на мама пенсията едно кисело мляко….“ , коментира Янко Станев.

На критиките към десницата, че не се е справила с приватизацията и реформите в селското стопанство, той контрира, че хората в България не са били готови за реформи. „За да се случи една реформа трябва да има 3 неща – единно становище на значимите партии, пропаганда за резултата от тази реформа и съгласие на народа, който е подготвен, че това нещо ще стане. Как смятате, за кое беше подготвена България? За реформата в земеделието? Кой разбираше от земеделие? Така че и приватизацията, и земеделската реформа бяха сбъркани, но не бяха сбъркани от нас демократите, а бяха сбъркани принципно. Липсата на лустрация ме уби, аз не исках да се преследват хора. Смятам, че най-голямото постижение на България е липсата на кръв и гонения, каквито са правили комунистите.  Ако Костов не беше решил, че сме толкова велики, че няма по-велики от нас, то нямаше да се случат тези неща с приватизацията. Знаете ли, Костов ме наказваше… Съобщаваше по телевизията (все едно сме още във времената на БКП) как ме маха заедно с екипа ми от всички постове на СДС Варна. След 3 месеца идва при мен, стиска ми ръката и ме пита дали мога да направя нещо. Мога разбира се, защо? Защото 800 души в СДС са вярващи в мен, защото идвам сутринта в 6 часа и си тръгвам в 8 вечерта. Новият председател идва в 11 часа, закача палтото на закачалката, изчита един вестник, изпива едно кафе и казва лафа си:“ какво правим сега“? Идват депутатите и ги пита и тях същото…“, припомни си настоящият лидер на СДС в морската столица.

„Икономическите съветници на Жан Виденов докараха това положение умишлено и този фалит през 1997 г. беше умишлен. Ако бяха приели валутния борд през март 1996 г. щяхме да запазим 70%  от фалиралите банки. Същите тези банкери вместо да ги вкараме в затвора…. Защо? Защото Николай Добрев бог да го прости и нашите хора се разбраха да няма преследване. Не съм казал, че трябва да има политически преследвания срещу Жан Виденов и другите. Достатъчно е, че ти ги заклеймяваш, в политиката това стига. Но тези, които имат да връщат 300 млн. и отива и връща 300 000 долара? Откъде е този дълг? Тези банки откъде са взели парите? От обикновените хора. Чудя се Варна какво ли не преживя и как е издържал този град. Удрят го строителните пирамиди, след това финансовите пирамиди и всичко това как става? С властта и с ченгетата, за които ме пита. Накрая ни удря и банковия фалит и през тези години хората в града губят пари и накрая гледаш сега всички казват, че им е лошо, а не е толкова лошо да се живее в града. Истината е, че Иван Костов направи страшно много грешки по отношение на справедливостта. Липсата на справедливост кара хората да се примиряват и да искат по-лекото и мекото. Това наруши Иван“, допълни още той.

Относно протестите:

„Участвал съм в писането на допълнение и изменение в закона за банките и кредитното дело и в закона за кооперациите (през 1996/1997 г. ). За да може в България да има кредитно финансово сдружение от кооперативен вид, както е Райфайзенбанк в Германия. Това са практически нефалируеми финансови образувания. Бай Тодор Вълчев ме приема, всичко е 6. Аз откъде да знам, че главният юрист на БНБ Тодор Вълчев в върл противник на популярните банки и кредитно-финансовите кооперативни сдружения и се чудя този закон защо не минава, иначе съм направил всичко. Нямало е някой от ДС да каже, че ще помогне, нямали са файда. Не само ДС е виновна, нашите хора също са си виновни. За това туткане и бавене вина имат и хората, защото нямат ясни виждания. Ето сега има протести, ами нищо не казват…..

Като се махне Пеевски ще дойде просто някакъв период от време да бъде заместен. Ако системата и правилата не се променят ще дойдат други Пеевски и Янко Станев. Глупаво е да смяташ, че ако не променяш правилата, то ще сменяш играчите. Не чух нито едно правило, напротив чух как ще управляват с реваншизъм. Всички, които не разбират, се упражняват върху съдебната реформа. Аз съм от 30 години в политиката – едно изказване нямам за съдебната реформа. Постоянно говоря с хора от съда и прокуратурата, за да разбера. Няма универсална рецепта. Христо Иванов, който най-много иска реформа, нали направи конституционни реформи. Окастриха му формални неща, защото ако това, което се реши тогава, беше изпълнено със съдържание, а не само с форма, какво мислиш, че тези хора, които днес са във ВСС не искат България да просперира и да има добро правосъдие? Не, убеден съм, че искат.

Умирам от смях като ми кажат, че България била най-корумпираната държава. Боже, господи! Тя, че е корумпирана, корумпирана е. Че трябва да се намали корупцията от 20 на 4-5% трябва. Но същото е и в другите държави, да не ми се правят на ангели небесни. Депутатката от Ирландия, която се изказва в европарламента (бел. Ред. – Клеър Дейли), умрях от майтап. Да й дам материали за Ирландия за корупцията – материали на ирландското правителство. Ама тя там е комунистка някаква. Не съм съгласен с това, че държавата ни трябва да бъде очернена. Просто не могат да убедят хората, че без корупция ще станат нещата“, коментира Янко Станев.

Неговото виждане за промяна в страната се основава на единство във вижданията на партиите по важните теми. „Доверието се връща постепенно и когато всички партии са съгласни, а не като се сменят да се сменя и политиката и това да става всеки път. Идва царят и вика за 800 дни ще ви „оправя“. Казах си, 800 дни колко беше една бременност, все пак съм доктор. Като всеки човек се замислих дали няма и истина в тези думи. Срещнах се с двама министри от кабинета и ги попитах как ще се случи това и те ми казаха: „ами Янко, откъде да знаем“? И народът чака.

Истината е, че ако няма начертана визия, по която да има съгласие – 5 неща да са (социална, съдебна реформа), ама решава се и край! Това се пропагандира и народът го приема. Всички са съгласни, значи е добре. Ще останат 20-30% стандартно песимисти за България и след това се приема в Народното събрание. Не вярвам, че корупцията може да победи това съгласие. Една от формите да се блокира това е корупцията, но другата форма е по-опасна. Това е политическата. Правителството казва, че ще прави реформа, скачат недоволни и се оттегля предложението с довода да не си образуваме грижи и който иска да прави реформа. Нали сте виждали това нещо 30 години? Смятам, че трябва усилие от страна на всички партии, да има силна левица и десница. В България винаги десницата има стандартно 2-3% повече от левицата, което не пречи и левицата да спечели някой път изборите. Развитието на България ще дойде тогава, когато политическата система осъзнае, че се нуждае може би не точно от „рестарт“. Ето сега има добра възможност да се дебатира – Бойко казва това трябва да се направи, протестиращите не казват почти нищо, но искат „мутри вън“ и оставки – малко е стани да седна работата“, смята синият лидер.

Мнението му за „Отровното трио“:

„Да ме прости Господ, все едно не съм бил 30 години в политиката, ако предлаганото от тях е алтернатива. Ще Ви дам 7-8 програми на партии и това всичко фигурира там. Какъв потенциал има „Отровното трио“? Явяват се на избори, печелят 200 000 гласа и влизат в парламента с 15 души. Какво ще правят там? Кой ще ги приеме? Как точно Хаджигенов ще стане министър на правосъдието? Той няма подготовка … Нулева, то аз бих се справил по-добре. Младият човек, който и да е той, ще тръгне след определени лидери, но лидерът трябва да спечели уважението му. И аз имам приятели на площада, но те се връщат в частния си бизнес след това. Трябва търпение за подготвеност. Подготвеността на хората е гаранция, че нещо ще се случи. Търпението е всичко, ако не можеш да чакаш в политиката, но не се подготвяш, значи не ставаш. На гагаузки и турски има една приказка, която гласи: „търпението е горчиво, но плодовете му са сладки“. В България на никой не му се търпи, никой не иска горчиво. Хубавото на протестите е, че почнаха да се дават по 50 лева на пенсионерите. Някои казват, че това са нищо пари – глупости! Моят дядо ще си плати тока и водата с тези 50 лв.“

За купения, контролиран, корпоративен вот и гласуването в държавната администрация:

„Колкото повече хора гласуват, толкова по-голям е и натискът. Първо има голяма част, която не смята да гласува – те са индеферентни, не го интересува човека за съжаление. Второ има млади, които не са подготвени и гласуват на принципа на т.нар. „емоционален хаос“. Изборите винаги са емоция. Къде в света няма купен вот? Цените варират, то зависи от публиката. Същото го има навсякъде – и в САЩ, и в Европа. Който се съмнява да дойде да го закарам в някой германски град и да се увери. Аз също съм смятал, че там няма, но се оказа, че не е патент на българи, поляци  и румънци. Как може купеният вот да играе роля при положение, че имаш ядра на партии? Как ще убедиш някой в администрацията? Той ще каже, че ще гласува за теб, ама как точно ще гласува само той си знае. 50% от администрацията също не е доволна.

За ДПС като партия и връзките й с олигарсите:

„ДПС беше станала една нормална партия. Около 2000 г. СДС започна с натиска, обявяването за проклятие на България на ДПС и ние спряхме реформата в ДПС, която трябваше да стане една мултиетническа партия – 50% българи и 50% турци. 2006 г. на петата Национална конференция на СДС Ахмед Доган казва: „защо не следващият председател на ДПС да бъде християнин“. Започна фронтална атака, появиха се патриоти и те накараха ДПС да запази влиянието на стандартния си електорат чрез икономически мерки. Тази партия първа осъзна, че като дадеш на избирателя и общината средства ще спечелиш влияние (тоест бюджетът, държавните субсидии и т.н.). Първият човек, който съм чул да говори за европейски средства, беше Ахмед Доган още през 2005-2006 г. – предприсъединителните фондове работеха, още не бяхме влезли в ЕС. Започнаха да се появяват патриотични формации – АТАКА, НФСБ, ВМРО, а от другата страна ДПС, които постепенно с инстинкта си за самосъхранение разработиха тази рисунка, която е днес. Дали тя е по-порочна от другите рисунки? Не, по-успешна е.

Съветът му към младите:

„Политиката не е нашият живот – нашият живот са нашите семейства и близки, но политиката е най-важната част от нашия живот. Защото от нея зависи целият им живот, а той им предстои – не е като при мен. Всичко е политика от раждането и демографската политика, през детската градина, транспортът, училището, болницата… Това, че те подценяват политиката е проблем на държавата. Не е проблем това, че са революционно настроени и не знаят много неща. Трябват подготвени хора, младите трябва да се подготвят. Мисля че ще е добре, ако младите успея да се запалят по политиката. Но те се палят само на избори, а трябва да има постоянен огън, за да може той да се развива. Младият човек е като попивател, той ще научи всичко. Само че мисли, че ще го направи за 5 месеца… Няма да стане. Аз се научих на 4-5 година в общинския съвет да знам материята, за да мога да се усъвършенствам. А твърдя че имам бърз ум. Младите трябва системно да се занимават с политика. Все още няма училища за политика, те са практически неща от живота. Не може да искаме за 6 месеца протести и една година реформи да компенсираме останалите 20 години! Младите трябва да участват, това е техният живот.

Младите хора носят голямата отговорност. Какво, няма да им помогне Бойко Борисов ли, ако имат конкретни искания? Отвратени са сигурно?  За сериозните неща обаче трябват сериозни хора. Трябва да похарчиш част от себе си, включително и това отвращение, ако искаш да има резултат. Сериозният човек трябва да преглътне. Ако има труд няма как да са използвани, но дори и това да се случи пак не е повод да се откажеш! На мен не са ми се случвали нещата току-така. Имал съм късмет в онези реформаторски времена, защото съм бил буен и зад мен са стояли перфектни хора. Това, че има някакъв неуспех, далеч не означава, че трябва да се отказват и айде в чужбина…. Чакай малко – ти трябваш тук, на България, на мен ми трябват!“, завърши Янко Станев.

Цялото интервю с лидера на СДС Варна вижте

ТУК:








Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: prehoda1
Категория: Политика
Прочетен: 48225
Постинги: 38
Коментари: 11
Гласове: 21
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031